top of page
חיפוש

לא כל שמני הזית כתית מעולה נוצרו שווים: מה הופך EVOO לטוב וכיצד אפשר לבדוק את זה

עודכן: 15 ביולי 2023


שמן זית כתית מעולה הוא אחד השמנים המגוונים והבריאים ביותר במטבח הים-תיכוני. עם זאת, לא כל שמני הזית כתית מעולה נוצרו שווים, וחשוב לדעת מה לחפש כשבוחרים שמן באיכות טובה. אז מה הופך שמן זית כתית מעולה וכיצד נוכל להעמיד אותו במבחן? השלב הראשון הוא, להבין את תהליך הייצור של השמן.

איך מכינים שמן זית כתית-מעולה באיכות גבוהה?

  1. זיתים איכותיים: הדבר הראשון בשמן זית כתית טוב הוא השימוש בזיתים איכותיים. שמן זית כתית מעולה עשוי מזיתים שנאספים בזמן הנכון ומעובדים במהירות כדי לשמור על טריותם וטעמם.

  2. טריות: שמן זית כתית מעולה הוא במיטבו כשהוא טרי. כאשר בוחרים שמן טוב, ודאו שהוא הופק ובוקקבק לאחרונה. לעתים קרובות ניתן למצוא מידע זה על התווית.

  3. חומציות נמוכה: רמת החומציות של השמן היא אינדיקטור לאיכותו. שמן זית כתית טוב צריך להיות בעל רמת חומציות של פחות מ-0.8%.

  4. טעם וארומה: שמן זית כתית מעולה צריך להיות בעל טעם וארומה מובהקים האופייניים לזיתים המשמשים לייצורו. לשמן טוב יהיה טעם פירותי, מעט מריר עם סיומת מפולפלת.






איך אפשר להעמיד למבחן שמני כתית-מעולה שונים ולוודא שאכן אנחנו קונים שמן זית איכותי?


  1. הכל מתחיל בתווית: בדוק את התווית כדי לוודא שהשמן מסומן כ"כתית-מעולה" ושהוא הופק לאחרונה. על התווית מצויינים בדרך כלל סוגי הזיתים השם מרכיבים את השמן שבבקבוק.

  2. בדיקת טעם: קח.י לגימה קטנה מהשמן ותן.י לו לשבת על הלשון לכמה שניות. שמן זית כתית מעולה יהיה בעל טעם פירותי, מעט מריר עם סיומת מפולפלת. אם טעם השמן שטוח או מעופש, ייתכן שהוא באיכות ירודה.

  3. בדיקת ריח: הריחו את השמן על מנת לראות אם אתם מזהים ארומה רעננה ופירותית. אם השמן מריח מעופש או מעופש, ייתכן שהוא באיכות ירודה.

  4. צבע: שמן זית כתית מעולה צריך להיות בצבע ירוק עז, מה שמעיד על כך שהוא עשוי מזיתים בשלים ואיכותיים. אם השמן צהוב או חום, ייתכן שהוא באיכות ירודה.

  5. וודאו אם יש משקעים: לשמן זית כתית מעולה עשויים להיות משקעים בתחתית הבקבוק. זה נורמלי ומעיד על כך שהשמן אינו מסונן, מה שיכול להוסיף טעם ומרקם. עם זאת, אם המשקעים מוגזמים, זה עשוי להיות סימן לאיכות ירודה.

בחירת שמן זית כתית מעולה באיכות טובה חיונית הן לטעם והן לתזונה. חפשו שמן העשוי מזיתים איכותיים, שהופק ובוקבק לאחרונה, בעל רמת חומציות נמוכה, וטעם פירותי, מעט מריר עם סיומת מפולפלת. על ידי הקפדה על הנחיות אלו והעמדת השמן למבחן, אתם יכולים להיות כמעט בטוחים שהשמן זית הוא אכן בדרגת ה״כתית-מעולה״ והוא מעולה לבישול ולבריאות שלך.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page